Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Socjologii
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

dr hab. Rafał Muster, prof. UŚ

rafal.muster@us.edu.pl

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

rynek pracy, bezrobocie, socjologia pracy, socjologia organizacji i zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi

WYBRANE PUBLIKACJE

  • Czuba, M., & Muster, R. (2024). Is the Young Precariat a Problem of Modern Democracy? A Case Study of Poland. Politics and Governance12, 1–16. https://doi.org/10.17645/pag.7697
  • Leksy, K., Muster, R., & Wójciak, M. (2023). Self-endangering Work Behaviour of Polish School Principals During the Coronavirus Pandemic. Studia Socjologiczne, 111–130. https://doi.org/10.24425/sts.2023.146171
  • Muster, R. (2022). Bezrobotni z pokolenia Baby Boomers i pokolenia Z. Różnice generacyjne a gotowość do funkcjonowania w realiach zmieniającego się rynku pracy – na przykładzie Rudy Śląskiej. Uniwersytet Śląski w Katowicach. https://doi.org/10.31261/PN.4055
  • Muster, R. (2022). Pandemia COVID-19 a zmiana modelu pracy. Polska na tle krajów Unii Europejskiej. Acta Univesitatis Lodziensis Folia Sociologica, 29–44. https://doi.org/10.18778/0208-600X.81.02
  • Muster, R. (2021). Employees’ poverty : Poland in comparison to other EU countries. Problemy Polityki Społecznej. Studia I Dyskusje, 26–53. https://doi.org/10.31971/pps/142005
  • Suchacka, M. K., Muster, R., & Wojewoda, M. (2021). Human and machine creativity : social and ethical aspects of the development of artificial intelligence. Creativity Studies, 14, 430–443. https://doi.org/10.3846/cs.2021.14316
  • Muster, R. (2020). Generationally Diversified Labor Groups in Contemporary Labor Market : A Chance or a Threat for Organizations? Polish Political Science Yearbook, 49, 170–188. https://doi.org/10.15804/ppsy2020210
  • Muster, R. (2020). Zjawisko NEET na europejskim rynku pracy – zarys problemu. Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa., 11, 134–148. https://doi.org/10.31261/GSS_SN.2020.11.09
  • Muster, R. (2019). Projekt „work for job – przez praktykę do pracy” jako próba tworzenia modelu wspomagania tranzycji studentów socjologii na rynek pracy. Polityka Społeczna, 30–36
  • Muster, R. (2018). Dojazdy do pracy mieszkańców Górnośląsko‑Zagłębiowskiej Metropolii : próba analizy zjawiska. Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa., 2, 81–99

 

Pełny zestaw publikacji dostępny w tym miejscu: Publikacje

 

DODATKOWE INFORMACJE

Pełnione funkcje (wybrane):

  • dyrektor Instytutu Socjologii, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Socjologii,
  • członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego,
  • w latach 2010-2018 sekretarz Komisji Studiów nad Przyszłością Górnego Śląska PAN/o Katowice,
  • od 2008 roku członek Uczelnianej Komisji ds. Dyscyplinarnych ws Studentów (w latach 2016-2020; 2020-2024 wiceprzewodniczący Komisji),
  • przewodniczący Komisji oceniającej do przeprowadzenia oceny okresowej pracowników akademickich (badawczo-dydaktycznych i badawczych) z obszaru nauk socjologicznych w latach 2024-2027,
  • ekspert w Ministerstwie Klimatu (2020) – członek zespołu ds. sprawiedliwej transformacji, Grupa Ekspercka Sprawiedliwa Transformacja działająca w ramach Zespołu do spraw Rozwoju Przemysłu Odnawialnych Źródeł Energii i Korzyści dla Polskiej Gospodarki przy Ministrze Klimatu,
  • ekspert w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (od 2022r.)
  • członek grupy zewnętrznych ekspertów do spraw oceny wniosków o przyznanie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (II instancja, odwoławcza).

Wybrane projekty:

  • 2018 koordynator merytoryczny projektu grantowego realizowanego
    w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Śląskiego pt.: „Czas na staż” (projekt grantowy napisany w partnerstwie z PUP Tychy). Projekt grantowy otrzymał jedną z głównych nagród w ramach konkursu „Lider Aktywizacji Osób Młodych”. Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Projekt uzyskał rekomendację do wdrożenia i upowszechnienia w szkołach wyższych (Top Innowacja).
  • 2021-2023: udział w międzynarodowym projekcie dydaktycznym PROSPER (UŚ jako lider konsorcjum), opracowanie modułu dydaktycznego dot. kształcenia studentów z zakresu przedsiębiorczości społecznej (gamifikacja procesu kształcenia).

ADRESY INTERNETOWE W SIECI

https://orcid.org/0000-0001-8255-7803

https://www.researchgate.net/profile/Rafal-Muster

https://scholar.google.com/citations?user=N7fg8Y8AAAAJ&hl=pl&oi=ao

 

 

img
return to top